CE ESTE CURATAREA DPF?
Filtrul de particule Diesel reprezinta o componenta suplimentara in sistemul de evacuare a gazelor de ardere, componenta in care are loc captarea si depozitarea particulelor de funingine nocive rezultate din procesul de combustie specific motoarelor Diesel. Filtrul capteaza practic toate particulele de funingine din gazele evacuate.
Datorita procesului de retinere a particulelor, dupa un anumit numar de kilometri filtrul trebuie regenerat. Regenerarea filtrului inseamna arderea particulelor stocate in filtru. Daca regenerarea filtrului nu se produce intr-un anumit interval de kilometri, cantitatea de particule poate depasi un prag critic care atrage dupa sine imposibilitatea regenerarii si infundarea acestuia.
Galerie video Facebook
Alte cauze care duc la infundarea filtrului de particule ar putea fi: turbosuflanta defecta, supapa EGR blocata, sistem injectie defect, folosirea unui ulei de motor neconform, folosirea unu carburant de o calitate indoielnica, senzori de temperatura si presiune diferentiala defecti sau condusul preponderent in mediul urban.
Un filtru de particule infundat poate genera o serie de probleme cum ar fi: limitarea sistemului de injectie, ceea ce duce la scaderea puterii si defectare sistemului turbo din cauza contrapresiunii pe care o poate face pe galeria de evacuare.
Galerie Video Facebook
Galerie Video YouTube
AVANTAJELE CURATARII DPF
FARA TRATAMENT TERMIC
Filtrele de particule curatate de societatea noastra nu necesita tratament termic, de acea calitatea curatarii fata de starea produsului nou original este de 99%.
FARA TAIERE
Sistemul nostru de regenerare a filtrelor de particule nu necesita taierea filtrului, acesta ramanand intact. In consecinta filtrul dumneavoastra nu va suferi modificari mecanice ale carcasei.
CATALIZATOARE
Echipamentul nostru curata de asemenea si catalizatoare pentru masinile echipate cu motoare pe benzina cu aceasi eficienta cu care sunt curatate si filtrele de particule.
CERTIFICAT DE GARANTIE
Societatea noastra ofera garantie 12 luni de zile pentru curatarea filtrelor de particule cat si pentru curatarea catalizatoarelor.
0733.16.32.16
Ce inseamna regenerarea filtrului DPF?
Cand calculatorul masinii primeste semnal de la un senzor de presiune ca filtrul DPF este plin, apare un martor luminos pe bord (vezi foto). Asta inseamna fie ca trebuie schimbat filtrul, fie ca masina trebuie sa intre in modul de regenerare. Daca masina are filtru DPF cu regenerare, inseamna ca soferul trebuie sa se asterne la drum intins si sa mearga la o viteza de peste 65 km/h pana cand semnalul vizual se stinge. In acest timp, la viteza mare, calculatorul masinii face sa treaca mai mult carburant nears prin motor, astfel incat temperatura din filtrul DPF sa creasca extrem de mult. Curatarea este una termica si arde depunerile din interior.
Sunt masini echipate cu un injector suplimentar direct in filtrul DPF. Cand masina intra in modul de regenerare, calculatorul baga direct prin injector motorina mai multa si astfel creste temperatura, pana cand depunerile se dizolva termic si sunt eliminate pe esapament. Cam ca un cuptor de casa electric, care are functie de curatare prin incalzire.
Unele automobile mai moderne au si functie de regenerare pe loc. Adica regenerarea se face cand masina sta pe loc intr-o parcare si motorul se tureaza automat la 1400-1600 rpm timp de cateva minute, pana cand se stinge martorul din bord.
Cum se infunda filtrul DPF?
De obicei, filtrele DPF se infunda atunci cand o masina diesel circula exclusiv sau preponderent in mediul urban, la viteze mici. Cand un sofer accelereaza doar pana la 1500-2000 de ture, in reprize scurte, filtrul nu are timp sa se curete. Daca insa, cel putin o data pe luna, masina aceea ar iesi la drum intins, unde motorul sa mearga in regim de peste 3000 rpm, filtrul s-ar incinge mai tare si s-ar curata mai usor, fara sa se ajunga la infundarea lui completa.
Alte cauze care duc la infundarea filtrului de particule ar putea fi: nefunctionarea corespunzatoare a sistemului turbo , supapa EGR blocata, sistem injectie defect, folosirea unui ulei de motor neconform senzori de temperatura a gazelor de evacuare si presiune diferentiala defecti, etc.
Ce se intampla cand mergem cu filtrul DPF infundat?
O masina care merge cu filtrul DPF infundat va merge prost. Pentru ca gazele de evacuare nu mai au pe unde sa treaca in circuitul de esapament, fiind blocate de orificiile infundate ale filtrului DPF, calculatorul isi da seama de acest lucru si baga masina in “safe mode” sau “limp mode”. Adica intr-un mod care nu te lasa sa treci de 1200 turatie, dar in care motorul merge. Destul incat sa ajungi la un service.
Evident, aici vorbim de situatia in care ti se aprinde martorul luminos in bord si tu nu iei masuri, adica nu te pui la drum intins ca filtrul sa se regenereze. Ideea este ca daca ti se aprinde martorul “DPF infundat”, trebuie in cel mai scurt timp sa treci la regenerarea sau inlocuirea lui. Daca nu, masina va intra in mod de avarie si va consuma extrem de multa motorina.