fbpx

DPFcurat.ro NU sutine aceste practici si NU executa lucrari de anulare filtru de particule !

Ce inseamna anulare DPF ?

In unele cazuri, nici regenerarea automata facuta de masina nu da roade si filtrul trebuie schimbat. Dar nu vorbim de o piesa ieftina, ci de o piesa noua care costa in jur de 800-1000 de Euro, in functie de masina. In timp ce strainii nu fac compromisuri si inlocuiesc filtrele de particule fara sa stea pe ganduri, in Romania s-a nascut o adevarata afacere din “pacalirea” masinii si eliminarea filtrelor.

In loc sa pui un filtru de particule nou, costisitor, ai varianta sa te duci la unul din zecile de service-uri care se lauda ca iti anuleaza filtrul DPF. Ce inseamna asta? Inseamna ca iti scot complet filtrul de particule si ca iti vor lasa masina sa arunce in atmosfera noxe si particule cancerigene. Si fac acest lucru prin doua tipuri de anulari: fizica si din soft.

Anularea DPF fizic inseamna scoaterea filtrului de particule din circuitul de esapament si inlocuirea sa cu o bucata de teava. Insa odata ce s-a aprins martorul de bord ca filtrul e infundat, eroarea persista in calculator si masina va ramane sa mearga in mod de avarie. Aici intervine anularea din soft, care pacaleste calculatorul ca filtrul e la locul lui si ca merge perfect.

Ce riscuri prezinta anularea DPF?

Trebuie stiut ca in unele tari, INCLUSIV ROMANIA, este interzisa anularea si scoaterea filtrului de particule. Ceea ce este normal, pentru ca este ca si cum ai scoate botnita unui caine de lupta – poate oricand sa te muste. La fel este si cu motoarele diesel care nu mai au filtrul de particule. Le recunosti imediat, ca scot fum negru pe evacuare cand accelereaza. Ei bine, toate acele particule mici si negre sunt cancerigene. Ele sunt usor de inhalat, pentru ca raman in suspensie, si se fixeaza in peretii plamanului, ducand in timp la complicatii grave. Daca noi scoatem filtrul de particule de pe masinile diesel, nu facem decat sa ne condamnam sanatatea. De fapt, nu pe a noastra, ci pe a celor din masinile din spate, a pietonilor sau a biciclistilor care circula in spatele tau.

O alta problema a eliminarii filtrului DPF este ca in aceeasi carcasa in care este si filtrul de particule se regaseste si catalizatorul de noxe CO2. Sunt multi “meseriasi” care iti scot toata carcasa si iti pun la loc o teava, mintindu-te ca nu vei avea probleme la ITP cu noxele, dar tu fara catalizator nu ai nicio sansa sa treci cu brio si fara spaga inspectia tehnica. Altii iti scot filtrul de particule din carcasa si iti baga carcasa metalica la loc, lasand catalizatorul in ea. Insa de cele mai multe ori catalizatorul este lipit de DPF si acesta este scos prin spargere (fiind dintr-un material ceramic). Si uite asa te trezesti cu zgomote in evacuare fara sa stii de ce. In ambele cazuri, efectele nu sunt bune.

Un alt efect al scoaterii filtrului DPF este ca tot ce va iesi pe evacuare va mirosi extrem de urat, ca fumul negru scos de un tractor vechi. Filtrul de particule are si o functie de filtrare a mirosului, odata cu particulele de funingine, deci daca il vom scoate, pe langa faptul ca vom inhala particule cancerigene, vom umple si atmosfera de mirosuri urate. De fapt, cand vom simti miros pregnant de diesel, e clar ca ne-am trezit si cu ceva particule in plamani.